CEVAP AYNADA GİZLİ

CEVAP AYNADA GİZLİ

Ayşe bir işe giriştiğinde işleri su gibi akardı. Müşterileri anlayışlı ve tebessümlüydü. İstediği evraklar düzenli gelirdi. Ayşe’ye de pek iş düşmezdi böylelikle. Müşterileri tarafından da çok sevilir, tercih edilirdi.

CEVAP AYNADA GİZLİ

Hataylı bir müşterisi İstanbul’a iş için geldiğinde üşenmeyip, Ayşe’nin yanına uğramış. Gelirken Hatay yöresine ait ne varsa doldurmuş getirmişti.

“Ayşe sen var ya! Çok ballısın kızım. Bu kadar şans olmaz insanda. Bize gelmiyor tabi böyle müşteriler.” Aynı işyerinde çalışan Burcu’nun her zamanki serzenişlerinden sadece biriydi bu. Müşterileriyle ilgili yaşadığı sıkıntılar bitmiyordu. Sabahları ayakları geri geri giderek işin yolunu tutardı. İstenilen evrakları düzgün hazırlamayan, verilen hizmetten memnun olmayan, sürekli şikayet eden müşteriler be daha nicesi… İnsanlarla daha çok tartışır olmuştu son zamanlarda, işten bir an önce çıkıp eve gitmenin yoluna bakıyordu.

Bir süredir evde de mutlu değildi. Kayınvalidesi rahatsızlığından dolayı kendisindeydi. Her akşam annesinin sağlık sıkıntılarını dinlemek istemiyor, bir an önce uyumak istiyordu.  Hayat onu her taraftan sıkıştırıyordu sanki. 

Son yaşadığı olay ise dönüm noktası oldu Burcu için. İlk kez bir müşterisi o gün ofise kadar sırf ona şikayetini iletmek için geldi. Aldığı hizmetten memnun olmadığını dile getirmesi yetmemiş gibi bir de “İşinizi daha özenli yapabilir, daha tebessümlü olabilirsiniz.” diye ekledi. Bu cümle Burcu’nun iç dünyasında küçük bir deprem etkisi oluşturmuştu. Şikayet ettiği şeyle itham edilmek ona pek ağır geldi. İlk defa kendini gördü müşterilerinde.

Oysaki durum zannettiğinin tam zıttıydı. Biraz tebessüm ve anlayış bekleyen meğer sadece Burcu değilmiş. Birilerinin kendisinden benzer beklentide olması başta canını sıksa da, bu durum bir şeyleri anlamasını sağladı. Burcu bir süre sessizliğe büründü. Müşterilerini gözlemledi. Müşterilerine ve yöneticilerine nasıl tepki verdiğini, müşterilerinin kendisine olan tutumunu ve çalışma arkadaşlarının müşterilerine nasıl davrandığını anlamaya çalıştı.

CEVAP AYNADA GİZLİ

Ayşe’nin yüzünden tebessümü, dilinden de teşekkürü düşmezdi. Her sabah işe gelir gelmez herkese günaydın demeden masasına oturmazdı. İşini özenle yapardı. Muhattabı her kim olursa olsun iyi dinlerdi. Projesinde çıkmaza giren ona danışırdı.  O da kimseyi boş çevirmemeye gayret ederdi.  İşlerin şans eseri değil de ektiği tohumlara göre şekillendiğini fark edip kendine itiraf etmesi zor olsa da durumu kabullenmişti Burcu.

Hayatın içinde birçok insanla karşılaşırız. Eşimiz anne babamız, çocuğumuz, patronumuz arkadaşımız, mahalledeki manav, komşularımız…  Bazen problemler yaşarız ve işin içinden çıkamayız. Karşımızdaki insanı veya hayatı suçlarız. Hayat ise muhteşem bir geri bildirim sistemiyle çalışır. Her karşılaştığımız insan, durum ya da olay bizim yapıp ettiklerimize işaret eden bir ayna gibidir. Dolayısıyla, karşılaştığımız olaylar sebep ve sonuç ürünüdür. Biz ise bunu çoğu zaman tesadüf olarak yorumlarız.

İnsanın hatalarıyla yüzleşmesi zor da olsa yaşananlar kendimizi görmemiz için bir fırsattır. Kimse bize nankörlük yapmaz. Kimse bize kazık atmaz. Kimse bize bağırmaz. Kimse bize surat asmaz. Kim ne yaparsa aslında hep kendine, kendi geleceğine yapar. İyiliği de, kötülüğü de… Doğru yolda olup olmadığının sağlamasını da bu şekilde yapmış olur insan.

CEVAP AYNADA GİZLİ

Akıp gidiyorsa işler, birilerinin işini kolaylaştırdığımız için olabilir mi? Ya da beklenmedik yerden gelen bir hediye, birilerini bir yerlerde ikramladığımız için olabilir mi acaba? Peki birinin bize tebessümü, bizim birilerine gösterdiğimiz tebessüme gizli olabilir mi? İnsanın kendini tanıması için çok uzağa gitmesine gerek yok. Hemen yanı başındakilere bakması yeterlidir. Çünkü her insan karşısındakinin aynasıdır.

 

İnsanoğlu, yeryüzünde var olduğundan beri,

En büyük dostu ve düşmanı hiç değişmedi.

Aynadaki kişi...

"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" insanın gerçek amacını amaç edinmiştir. 
Doğru karar alabilmek, doğru seçimler yapabilmek için insanı açık bir bilince yönlendirir. Problemlerin gerçek çözümlerine yönelik stratejiler verir.

"Kim Kimdir" ile başlayan, "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

Yorumlar

  1. İnsan şikayetler içinde boğulduğunda sanki çözümü göremiyor.

    YanıtlaSil
  2. Kendinle yüzleşmen zor olsada, zor gibi gözüken sırtındaki dolu olan heybeyi indirmek gibi
    Çok hafifliyor insan

    YanıtlaSil
  3. Geri bildirimleri ne kadar algılıyoruz?
    Yazı için teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
  4. Herşey senin yapıp ettiklerinle bağlantılı..
    Çok güzel anlatım emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Her insan kendi geleceğine yatırım yapıyor gerçekten. Farkettirici bir yazı, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir anlatım ve bizler heybemizde neler varsa çevremize onları sunuyoruz 🌾🌸

    YanıtlaSil
  7. “İnsanın kendini tanıması için çok uzağa gitmesine gerek yok. Hemen yanı başındakilere bakması yeterlidir.” Kabul etmesi zor ve bir o kadar da doğru! Kabul edip her şikayetimizden önce bir kendimize bakabilsek…

    YanıtlaSil
  8. Emeğinize sağlık... yaşadığımız her şey aslında bizimle ilgili. her şey bize mesaj için ve öğretmek için var. İnşALLAH görebilenlerden oluruz...

    YanıtlaSil
  9. Emeğinize sağlık 🥰

    YanıtlaSil

Yorum Gönder