BEN, BEN ve YİNE BEN

BEN, BEN ve YİNE BEN

Yaşadığımız hayatın temel sorularından biri “Nereden geldik ve nereye doğru ilerliyoruz?” Çoğunluğun sormadığı fakat, soranlara detayda algılama marifeti kazandıran bir sorudur.

BEN, BEN ve YİNE BEN

İnsanın nereye doğru ilerlediğini gösteren temel işaretlerden biri, yaşam stilidir. İlişki, kariyer, ticaret, aile, ebeveyn-çocuk ilişkisi, çocuk yetiştirme, sağlık, beslenme, spor ve daha birçok alandaki düşünce, davranış kalıplarımız ve hassasiyetlerimiz yaşam stilimizin temelini oluşturur.

Özellikle şu içinde bulunduğumuz dönemde, insanların çoğunlukla bireysel çıkarlarını önceliklendirdiğine şahit oluyoruz. Başkasının problemine ilgisiz kalan ve en kestirme yoldan kazanca erişme isteği yüksek tutumlar... Bu durum da insanların giderek bencilleşmesine sebebiyet veriyor.

Fark ettin mi? Sohbetlerine “Nerede o eski zamanlar!” diye başlayanların sesi dahi azalır oldu. Neden? Çünkü, günümüz dünyasında bireyselliğe fazlasıyla meyleder vaziyetteyiz. Herkesin “benim ailem, benim çocuğum, benim firmam, benim ekibim, benim arabam, benim hakkım, benim sıram, benim zamanım …..” dediği bir süreçte… Bireysel arzu ve hedeflerle yola çıkılan bu öyküde, “biz” bilinci maalesef oluşamıyor.

BEN, BEN ve YİNE BEN

Oysaki, bir olabilmek, ancak birleşmekle mümkün. Nasıl birleşir insanlar? Nasıl ortak problem ve çözümlere ulaşacak kollektif zekaya ulaşır. Öncelikle karşısındakinin dahi kendide fark edemediği eksikliklerini görüp, onu tamamlamasına destek olarak. İlk adımı atan sen olmak ister misin?


Neden,

Sıradışı bir ilmin,

Sıradışı keyiflerin,

Sıradışı ortamın,

Sıradışı ilişkin,

Ya da sıradışılarla ilişkilerin olsun ki?

Neden seninle ilişki kursunlar, sana değer versinler?

Sıradan bedellerle ödemede inatçı bir insanın, neden sıradışı bir yaşamı olsun ki?


"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" insanın gerçek amacını amaç edinmiştir. 
Doğru karar alabilmek, doğru seçimler yapabilmek için insanı açık bir bilince yönlendirir. Problemlerin gerçek çözümlerine yönelik stratejiler verir.

"Kim Kimdir" ile başlayan, "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

Yorumlar

  1. İnsan kendinden çıkıp başkaların hayatlarını merak etmedikçe kendine de pek faydası dokunmadığını görüyoruz

    YanıtlaSil
  2. Hep karşı taraftan beklerken ilk adımı atan ben olmak... heyecanlı ve motive edici...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kimsin?

Hasan Amca'nın Müşteri Hizmetlerine Hoşgeldiniz

Deneyimsel Tasarım Öğretisi