Neden Aynı Kelimeler Farklı Anlamlarda Kullanılır?

Neden Aynı Kelimeler Farklı Anlamlarda Kullanılır?

 

Sevgi ne demektir?

Sevgi her dilde bir anlamı ve karşılığı olan bir kelime...

"Sevmek mi? Bir daha asla! Bana göre değilmiş. Sevmek meğer insana ne kadar acı veriyormuş."

"Kimseyi sevemem artık, sevmek de istemiyorum sevilmek de."

"Sevgi hayatıma anlam katan en güzel şeylerden biri."

"Sevmeden geçer mi bu hayat?"

Kimi için sevmek acı ile bağdaştırılır. Kimi içinse insanı iyi hissettiren bir anlamı barındırır. Aynı kelime insanlar için nasıl bu kadar farklı olabiliyor? Herkese göre anlamı farklı ise nasıl aynı şeyi konuşuyor ve ifade ediyor olabiliriz?


İlişki...

" Nasıl biter bu ilişki? Çok mutluyduk. Her anımı onunla geçirmek istiyordum. Nasıl bu noktaya geldik anlamadım."

"İlişkimiz mi? Ne olsun bir barışıyoruz bir küsüyoruz bir öyleyiz bir böyle. Çocuklar var ne yapalım devam ediyoruz işte."

"İlişkimiz gerçekten iyi. Ahmet beni bilir ben de onu. Çok fazla konuşmayız ama birbirimizi çok iyi anlarız."

"İlişkimiz bana yük olmadı aksine hayatımı kolaylaştırdı. Varlığından dolayı mutlu oldum. Olmasa yapabilir miydim? Evet, ama iyi ki var diyorum."

Bazıları yaşadığı her birliktelik sürecini ilişki olarak tanımlıyordu. Bazıları ise süreçte yaşanılanlar ve davranışlara göre bunu belirliyordu.

Hangisi gerçekten bir ilişkiydi? İlişki sadece karşı cinsle mi olurdu?

İki insanın yaşadığı her sürece ilişki denilebilir miydi?

Merhamet...

"Ne gelirse başıma merhametli olmaktan geldi."

"Ne yapayım, çünkü çok merhametliyim o da bunu biliyor. Bu tarafımı kullanıyor her seferinde."

"Onun merhameti beni çok etkiledi. Yaptığımdan çok utandım. Bir şey söyleyip canımı acıtabilecekken susabiliyor olması... İnsan nasıl hem bu kadar güçlü hem de merhametli olabiliyordu?"

Aynı kelime ile ifade edilen farklı anlamlar... Biri için merhamet yaşadığı olumsuz sonuçların sebebi olarak ifade edilmiş. Diğeri içinse çok etkileyici ve sahip olunması gereken bir özellik olarak dile getirilmiş.

Peki, gerçekten merhamet ne demekti?

Neden Aynı Kelimeler Farklı Anlamlarda Kullanılır?

Özgürlük...

"Özgürüm diyorum özgürüm istediğimi yaparım."

"Özgürüm niye karışıyorsun ki bana! "

Dışarı çıkmak için hala harçlığını babasından alan, istekleri bitmeyen, gerginliği ve şikâyeti olan genç bir çocuk. İmkanları kesilecek olsa, kapının önüne koyulsa deliye dönecek ve onlardan da vazgeçemeyecek olan aslında.

Öteki tarafta ise;

"Hayatta hiçbir şeyi bırakamayacak kadar istemedim. Özgür oldum." diyen biri...

Kelimeler aynı ama yaşananlar bambaşka. Nasıl böyle olabiliyordu? Neden insanlar sıkça bence, bana göre derler?  Bence deyince oluyor muydu, değiştirebiliyor muyduk bir şeyleri?

Sahi, hangi insan gerçekten özgür?

Hangi tanımlama gerçek olan?

Mesele kendimize göre tanımlamak mı yoksa gerçekten ne olduğunu anlamaya çalışmak mı? Kendimize göre istediğimiz şekilde tanımlamak en kolay olanı. Peki kendi tanımladığımız ama gerçek olmayan bir dünyada yaşamak nsanı hayal kırıklığına uğratmaz mı?

Neden Aynı Kelimeler Farklı Anlamlarda Kullanılır?

Nasıl ki;

Yanlış tarif edilen bir adrese ulaşabilmek mümkün değildir. 

Bir doktor doğru teşhis koymadan, uygun tedavi bulamaz.

Hayatımızda içinden çıkamadığımız, tekrarlanan, kör düğüm olmuş olayların ve yanlış anlaşılmaların en önemli nedenlerinden biri kavramların gerçekten ne anlama geldiği bilmemekten kaynaklanır.

Kelimeler ve anlamları anlaşıldığında doğru ve yanlış birbirinden ayırt edilebilir olur. Düşüncelerimiz dolayısıyla davranışlarımız değişmeye ve isabetli olmaya başlar. 


Her insan bu hayatta mutlu ve başarılı olmak ister. 

"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" insanın gerçek amacını amaç edinmiştir. 

Doğru karar alabilmek, doğru seçimler yapabilmek için insanı açık bir bilince yönlendirir. Problemlerin gerçek çözümlerine yönelik stratejiler verir.

"Kim Kimdir" ile başlayan, "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.



Yorumlar

  1. en çok etkilendiğim iki tane... İlişki de "Varlığından dolayı mutlu oldum. Olmasa yapabilir miydim? Evet, ama iyi ki var diyorum." diyebilmek ne kadar güzel... ve merhamet... "Yaptığımdan çok utandım. Bir şey söyleyip canımı acıtma hakkı varken susması... hem bu kadar güçlü hem de merhametli..." içimi titreten bu ifade bana merhamet böyle bir şey olmalı dedirtiyor.
    başka yok mu diyeceksiniz, var özgür olmak...
    Hayatta hiçbir şeyi bırakamayacak kadar istemedim. Özgür oldum.
    Bir hedefim olacaksa böyle bir şey olmalı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Doğru adres tarif edenlerin, ulaşılacak yerleri söyleyip strateji verenlerin emeğine sağlık. Ne güzel imkan yol tarifi duymak, deneyim transferi yapabilmek.

    YanıtlaSil
  3. Ayşenur Altun05 Şubat, 2024 10:43

    Aslında o kadar hayatın içinden kelimeler ki, merhametin ne olduğunu bilmeden merhamet arar olduk...

    YanıtlaSil
  4. Anlamını bilmediğimiz kelimelerle hayatı yaşayıp anlamlandırmaya çalışıyoruz. Hakikaten ne kadar yorucu bir iş üstleniyoruz. Hayat bu kadar zorlaştırabilir mi? Kendi kendimize yaptığımız zulüm hakikaten. Elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Kavramları anlamayınca çabuk tüketiyoruz ve tükeniyoruz tıpkı sevgiye yaptığımız gibi....

    YanıtlaSil
  6. Merhametli olabilmek her insana yakışan lüks bir takıdır. O kıvam da yaklaşabilmek elindeki güçlü olsan da doğru olacak şekilde yönetebilmek

    YanıtlaSil
  7. İnsanın kelimelere sığınıp aynı şeyleri yapmaya devam etmesi ve farklı sonuçların gelmesini beklemesi çok yorucu... Ne yaptığını önce tanımlayabilmesi gerekiyor insanın ki hayatta yol alabilsin :)

    YanıtlaSil
  8. Yazanın kalemine sağlık çok samimi çok içten bir yazı olmuş maşaALLAH🍃

    YanıtlaSil
  9. Merhamet ve taviz azim ve hırs özgürlük ve asilik bunları ben hep karıştırıyordum. Çok şükür ... kavramlar ayrıştırıldığı zaman insan neye evet neye hayır diyeceği netleşiyor. Hayat bana göre sevgi bana göre özgürlük bence aşk... 🌼 Hayat bana göre , sana göre değişen kurallara göre yaşanmaz ki ... Epistemoloji harika.🌸

    YanıtlaSil
  10. Kaleminize sağlık… birleşmek için ayrıştırmak lazım kelimeleri…

    YanıtlaSil
  11. İnsanların çokça kullandığı ama tam olarak ne olduğunu bilmediği ama duyduğunda çok etlikendiği bir konu eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. Kelimelerin gerçek anlamlarını çok düşünmemiz gerekir 🤔

    YanıtlaSil
  13. Gerçekler aslında ne kadar da konforlu, rabbim ilmimizi arttırsın inşAllah

    YanıtlaSil
  14. Değiş ki Allah kabul etsin🙏

    YanıtlaSil
  15. Hayatın anlamını kavrayabilmek için ilk önce epistemolojiyi iyi bilmemiz gerekir zaten gerisi çorap söküğü gibi gelir..

    YanıtlaSil
  16. İnsan doğru ile yanlışı ayırmak ister
    Kimse bile isteye yanlışa gitmiyor mesele doğru bildiğimiz yanlışları deşifre etmekten geçiyor🌸 Kaleme alanların ellerine sağlık💕

    YanıtlaSil
  17. Kelimeleri bilmeden hayatı yaşamak alfabeyi bilmeden bir dili konuşmak gibi olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  18. Karvarmların anlamlarını bilmek ne kadar değerli oysa. "Aslında o iyi biri" diyoruz ama "iyi" ne demek bilmiyoruz. Ellerinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş🍁

    YanıtlaSil
  19. İnsanların birleşmesi için kavramların ayrışması gerekir..
    Elinize emeğinize sağlık🙏

    YanıtlaSil
  20. Gerçeği bilmek konuşmak anlamak ne büyük ayrıcalıktır.Rabbim gerçeği algılayabilmeyi bizlere nasip eylesin.

    YanıtlaSil
  21. Kavramlar ayrisirsa insanlar birleşir...ne kadar da çok kavramı yanlış bilerek hatta bildiğimizi zannederek yol almışız...kavramların gerçek anlamını bilmeyi,idrak edebilmeyi,gerçekle sahteyi ayrıştırabilmek duasıyla...kaleminize sağlık, emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. Hayatımızda içinden çıkamadığımız, tekrarlanan, kör düğüm olmuş olayların ve yanlış anlaşılmaların en önemli nedenlerinden biri kavramların gerçekten ne anlama geldiği bilmemekten kaynaklanır.
    Kelimeler ve anlamları anlaşıldığında doğru ve yanlış birbirinden ayırt edilebilir olur. Düşüncelerimiz dolayısıyla davranışlarımız değişmeye ve isabetli olmaya başlar.
    Ne kadar da güzel anlatmışsınız…
    Deneyimsel Tasarım Öğretisi bana, kavramların ne anlama geldiğini öğrettikten sonra hayatım değişti…

    YanıtlaSil
  24. Kaleminize, emeğinize sağlık. 🌸
    İnsan kavramları ayrıştırmadığın da kandırılmaya da müsait oluyor ama kavramlar ayrışınca insanın zihnide rahatlıyor. Bu yüzden de epistemoloji bilebilmek insana çok ayrıcalık katıyor. Çok güzel bir yazı 👏🏼👏🏼

    YanıtlaSil
  25. Hepimizin ilişkilerinde bir farklılık var. Kısa kısa cümlelerle nasıl da anlaşılır anlatılmış. Emeğinize sağlık. İlişkilerimizde dengeli olmak dileğiyle..

    YanıtlaSil
  26. Kendini, hayatı, ilişki dinamiklerini, gerçek yasaları bilmek tanımak isteyen herkes için çok faydalı, değişim yaratan. bir eğitim. Tavsiye edilir.

    YanıtlaSil
  27. Hayatımızda içinden çıkamadığımız, tekrarlanan, kör düğüm olmuş olayların ve yanlış anlaşılmaların en önemli nedenlerinden biri kavramların gerçekten ne anlama geldiği bilmemekten kaynaklanır.
    Ne kadar doğru ifade edilmiş. Tavizlerimizi merhamet zannederek ne çok zaman kaybetmiş, ne çok kendimizi yormuşuz. Çok şükür gerçeği gösterene. Ve emeği geçenlere bu yolda teşekkürler Rabbim razı olsun…
    Ftm Dlkn

    YanıtlaSil
  28. Kavramların gerçek anlamlarını bilmek belirsizliği ortadan kaldırıyor. Ve bu çok konforlu birşey :)

    YanıtlaSil
  29. Öğrendikçe İnsanın ne yaptığı daha da belirginleşiyor. Kim merhametli kim özgür. Kavramları bilince neyi nasıl yapmak ne yapmamak lazım geldiğini anlıyor. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  30. Kör düğüm olmuş olayların ve yanlış anlaşılmaların en önemli nedenlerinden biri kavramların gerçekten ne anlama geldiğini bilmemekten kaynaklanır.
    Ne kadar güzel ve anlaşılır ifade edilmiş.
    Emeğinize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  31. Emeğinize sağlık🌿
    İnsan hakikaten konuştuğu kelimenin ne anlama geldiğini öğrenmeli😊

    YanıtlaSil
  32. Gerçekliğini bilince kıymeti anlaşılan kelimeler hayatımızda büyük dönüşüme vesile oldu.

    YanıtlaSil
  33. Merhamet, özgürlük 🤔 ne de az düşünüyoruz değil mi bu kelimeleri

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kimsin?

Hasan Amca'nın Müşteri Hizmetlerine Hoşgeldiniz

Musmutlu Günlere...