Harekete Geç!

Harekete Geç!

- Haaaayyydi, haaaaayyydi diyorum sana!

- Kime söylüyorum canım benim? Kalkıp harekete geçme vakti geldi de geçiyor sevgilim! Haaaayyydi! Biiiiir, ikiiiiiii, üç! Hooop... Kalk, kalk diyorum sana Ahmet!

Ahmet, Busecan’ın deyimiyle “iki seksen uzanmış” televizyonda kanal kanal geziyor, eşi Busecan’ı duyuyor ama duymazdan geliyor.

Harekete Geç

- Hallederiz hayatım!

- Neyi hallederiz Ahmet? Musluk kaç zamandır akıtıyor, biliyorsun. Bugün yarın yaparım dedin üzerinden bir yıl geçti aşkım!

- Tamam işte halledeceğim dediysem halledeceğim. Dur şu dizi bitsin musluk contasını almaya gideceğim, az bekle!

- Ama Ahmeeeeetttttt! Sabahtan beri dizin bitmedi, ömrümü seni beklemekle geçirdim, çürüdüm gittim be canım! Çöpleri atmanı rica ettim, az sonra dedin. Çocuğu dershaneye bırakır mısın dedim, hava soğuk beni evden çıkartma, yorgunum dedin. Ne zaman harekete geçeceksin merak ediyorum doğrusu. Sen evlenmeden önce bu kadar miskin değildin. Çok değiştin. Ne oldu sana böyle?

Harekete Geç

Ahmet uzandığı yerde sağdan sola döndü, TV battaniyesini boynuna kadar çekti ve eşine seslendi:

- Bak bak bak şuna bak! Busecan, şu adama bak, arabayı nasıl kullanıyor. Uffff be o jip bende olacaktı. Bak gör o zaman kocanı neler yapardı….

- Ne yapardı Ahmet? Sen daha bir conta değiştiremedin!

- Aman yaaaa kızım conta ile jip aynı şey mi? Dur onu da yapıcaz.

- Ahmet sen hiç hayır demezsin ki! İki lafın biri ya hallederiz ya yaparız olur. Seni bildiğimden beri bu böyle. Kalk Ahmet şu işi yap! Hallederiz. Kalk Ahmet bu işi yap! Bakarız.

- Busecan canım! Annem gibisin hayatım. Hep söyleniyorsun….

 - Ama Ahmet sen de işleri bitirmiyorsun. Bak bana uyandığımdan bu yana hiç oturmuş muyum? Sürekli git gel içindeyim, evi topladım, çocukları dershaneye gönderdim, ütüleri bitirdim, şimdi de limonlu kek pişireceğim. Durağanlık iyi değil hayatım. Hem “Harekette bereket vardır” sözünü boşuna mı söylemişler! "Çalışan demir ışıldar." derdi rahmetli babaannem. "Bir konuda ilerlemek istiyorsan harekette kalacaksın, üreteceksin" derdi. "Boş duranı ALLAH sevmez!" diye de eklerdi. Ah ahhh! Hey gidi zaman hey.

- Sahi sen şu contayı almaya ne zaman gidecektin? Haydi, hareket zamanı.

Harekete Geç

Bir insanı harekete geçirmenin yolu ona sürekli yapması gerekenleri söyleyip durmak mıdır?

Söylenen şeyler tekrar edildiğinde karşı tarafta daha mı etkili olur?

Bu hayatta, kendimizden başkasını değiştirme hakkımız var mıdır?

Oysaki bizler karşımızdakini değiştirmek için çabalar dururuz. Bize istediğimiz gibi davransın, zihnimizdeki ya da hayalimizdeki gibi biri olsun diye uğraşıp dururuz. Halbuki bir bakmışız ya söylediklerimiz tekrarlı cümlelerden öteye gitmemiş ya da biz başka birine dönüşmüşüz.

İnsan, bu hayatta ancak kendini değiştirebilir. Biz değiştiğimizde çevremizdeki insanlar da değişir. Ancak kendimizi değiştirmek genelde bize zor gelendir. “Sorunlu olan ben değilken niye ben değişiyorum ki?” diye düşünürüz.

Bunu yaparken de hep aynı şekilde davranıp, benzer tepkiler verip etrafımızda olan bitenlerin de değişmesini isteriz. Oysa yemeğin malzemesi, pişirme tekniği değişmeden bambaşka bir yemek çıkmaz. O çöpü, o kadar söylenip yine biz çöpe attığımız sürece karşımızda nasıl bir değişim olabilir ki?

Söylenmek, şikayet etmek, kimi zaman dır dır etmek yerine bu defa tam zıttında biz harekete geçsek mesela… Peki ama nasıl? İlişkilerin o hiç değişmeyen gerçek çözüm yöntemlerine göre… Kendimizdeki birkaç taşı oynatmak aslında o tıkanıklığı çözmek için yeterince yeterli olacak. Kim istemez ki söylemeden ihtiyaçları giderilen biri olmak!

O zaman harekete geçmenin zamanı gelmedi mi? Başkalarından bir şeyler beklemeden değişimi kendimizde başlatmaya hazır mıyız?


Her insan bu hayatta mutlu ve başarılı olmak ister. 

"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" insanın gerçek amacını amaç edinmiştir. 
Doğru karar alabilmek, doğru seçimler yapabilmek için insanı açık bir bilince yönlendirir. Problemlerin gerçek çözümlerine yönelik stratejiler verir.
"Kim Kimdir" ile başlayan, "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

 


Yorumlar

  1. Sanki bir yerlerden tanıdık geldi:)elinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Eee hadi o zaman o gün bu gündür belki

    YanıtlaSil
  3. Harekette bereket vardır…
    Büyüklerinden çok duyduğum bir sözdür.
    O halde bereket için hareket😊
    Kaleminize sağlık🤍

    YanıtlaSil
  4. Emeklerinize sağlık ne kadar da dibimizdeki bir soruna değinmişsiniz:)

    YanıtlaSil
  5. İnsan bu hayatta ancak kendini değiştirebilir sözünü alıp şikayeti kesmeye başlasak pamuk gibi insanlar oluruz aslında 🤍

    YanıtlaSil
  6. O ilk taşı yerinden oynatmak mesele :)

    YanıtlaSil
  7. Film gibi canlandı gözümüzde, Ellere sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Buse karşısındakini insanı değiştirmek için aşırıya kaçmış.
    Cevap olarak da annem gibisini almış :)
    İşte insanın aşırılaşması en çok kendine zarar…
    Kaleminize yüreğinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  9. Emeğine sağlık ♥️

    YanıtlaSil
  10. Eminim bir çoğumuzun yaşadığı bir durum😊 İşte kırk kere de söylesek yapmıyorlar ya maalesef ozaman çözümü farklı diyebilmeliyiz. Ellerinize sağlık🍁

    YanıtlaSil
  11. Busecan a Allah peygamber sabrı vermiş. Böyle insanın içini tüketen insanları değiştirmeye çalışmak hakikaten dipsiz kuyu gibi. Çok doğru bir soru "o çöpü onun yerine ben atarsam nasıl toparlanabilir ki".

    YanıtlaSil
  12. İnsanın sürekli aynı şeyleri tekrar tekrar söylemesi yaptırım gücü vermiyormuş demek ki.

    YanıtlaSil
  13. 😀bilip yapmadığımız

    YanıtlaSil
  14. Ahah evli olan herkesin hayatından bir kesit🙃 enerjimizi konuşma kotamızı yanlış yerde tüketiyoruz gerçekten de😇 kendimizi her geçen gün daha iyiye değiştirmek nasip olsun:) emeklerinşze sağlık

    YanıtlaSil
  15. “Bir insanı harekete geçirmenin yolu ona sürekli yapması gerekenleri söyleyip durmak mıdır?…”

    İnsanın rutini haline gelen çabasına ayna tutan,
    yaptığı şeye ve aldığı karşılığa uzaktan bakmasını sağlayan bir soru olmuş.. Problemim ne? Bulduğum çözüm ne?

    Emeğinize sağlık.. insana bulduğu çözümleri tekrar düşündürten bir yazı olmuş…

    YanıtlaSil
  16. Ne kadar doğru, biz kimseyi değiştiremiyoruz. Yanlış yerde oyalanıyoruz maalesef.

    YanıtlaSil
  17. Hareketi bazen de karşıya bırakıp biraz geri durmak gerekiyor bazı şeylerde…sabır gösterip karşının hareketlenmesine izin vermek… Emeğinize sağlık…

    YanıtlaSil
  18. Peki eşinin ahmete söylendiği gibi iç sesimiz kendimize söyleniyorsa. Hadi şunu yapman lazım vs. Ama bekleyen işlere rağmen kişi harekete geçemiyorsa. Eksikliğini açlık olarak göremiyorsa. Deneyimsel öğreti eğitimlerini almasına rağmen hala duruyorsa sıkıntısı nedir? Direnç mi denir buna, kabuk mu denir, nefis mi denir bilemem ama ben kendimi çözemedim. Neden yapma yaprağı bu kadar cılız kalıp harekete geçemedikçe daha da cılızlaşır bir insanın? Bununla ilgili cevap yada yeni yazılarınız olursa sevinirim. Sevgiler…

    YanıtlaSil
  19. Harekette bereket vardır diye atalarımız boşa dememiş. Yazanın emeğine sağlık. Çok keyifli bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  20. Gerçekten ne kadar sinir bozucu bir diyalog… hep tamam diyen ama hiç dediğini yapmayan insanlar ve onlara yapacaklarını söylemekten usanmayan başka insanlar… ömrümün en az 3 yılı bu insanların diyaloglarını izlemekle geçti? Ve onlar aynı şekilde devam ettiler ama ben çok sıkıldım ve uzaklaştım. Ama aynısı sonra benim de başıma geldi :) neyse ki ben söylenmekle bu işin olmadığını gördüğüm için sustum ve kendim halletmeye çalıştım ama yine olmadı biliyor musunuz? Meğer başka bir şey yapmam gerekiyormuş… ilim bu işin anahtarı arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  21. Emeklerinize sağlık. Hareket ettikçe insanın hareket edesi geliyor. Hareket etmedikçe insan hareketsiz kalıyor. İşte evde her konuda

    YanıtlaSil
  22. Çok geç olmadan harekete geçirecek bir yazı olmuş ellerinize sağlık 👏

    YanıtlaSil
  23. emeğinize sağlık güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  24. Hareket zorluğu yaşayan herkese bir bakış açısı...

    YanıtlaSil
  25. Daha sonra yaparım dediğim her şeyi daha fazla uğraşarak yapmam gerekiyor. Harekete geçirici bir yazı olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  26. Atalet fena bişey :( harekette bereket vardır 🤗

    YanıtlaSil
  27. Söylenmek, şikayet etmek, kimi zaman dır dır etmek yerine bu defa tam zıttında biz harekete geçsek mesela… Peki ama nasıl? İlişkilerin o hiç değişmeyen gerçek çözüm yöntemlerine göre… Kendimizdeki birkaç taşı oynatmak aslında o tıkanıklığı çözmek için yeterince yeterli olacak. Kim istemez ki söylemeden ihtiyaçları giderilen biri olmak!

    YanıtlaSil
  28. Ahmetlere selam, üşenmeye devam :)

    YanıtlaSil
  29. Harekette kesin bereket vardır, net.

    YanıtlaSil
  30. Ne kadar konuşursak o kadar etkili olacağız zannediyoruz gerçekten... Konuştuklarımız ise şikayette başka şeyler olmuyor... İnsan farketmeden ne kadar da itici oluyor... Oysa kendine dönüp o ilk taşı oynatmak çok daha basit... Çok güzel bir yazı olmuş... Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  31. Ulkemiz maalesefki boyle ahmetlerle , surekli de konusan kadinlarimizla dolu malesef

    YanıtlaSil
  32. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  33. Emeğinize sağlık, Sen değişirsen dünya değişir ne kadar doğru🤲🌸

    YanıtlaSil
  34. "İki günü bir olan bizden değildir" demiş Peygamberimiz, o zaman harekete devam! Bu güzel yazı için teşekkürler 🌹💞🙏

    YanıtlaSil
  35. "Bu hayatta, kendimizden başkasını değiştirme hakkımız var mıdır?"

    Bunu anladığımızda hayatımızda neler değişir, bilebilmenin bir yolu var mı? :)

    YanıtlaSil
  36. "İnsanoğlu aslında kendi kendine zulmeder" düştü aklıma yazıyı okuyunca

    YanıtlaSil
  37. "İnsanoğlu aslında kendi kendine zulmeder" düştü aklıma yazıyı okuyunca

    YanıtlaSil
  38. Harekete geçmenin zamanı geldi! 👏 Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  39. Bu Ahmeti bir yerden tanır gibiyim 🙂 ćok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık 💫

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kimsin?

Hasan Amca'nın Müşteri Hizmetlerine Hoşgeldiniz

Musmutlu Günlere...