Koş Hayat Koş!

Koş Hayat Koş!

Ey hayat, nasıl bir hızda akıyorsun?
Herkes aynı dertten muzdarip; “Yetişemiyorum!”  
Evine, işine, okuluna, eşine, sevgilisine, çocuğuna, düğününe, indirime yetişemeyenler…
Herkes koşuyor, yarıştan öte tam bir kaos!


Alışveriş merkezindeki indirim kuyruğunda çıkan kavgalar gibi…
Herkes cümlesine “Ben… ”  diye başlıyor.
    - Benim vaktim yok!
    - Ben önce geldim.
    - Benim işim daha acil!
    - Ben var ya ben!
Herkes çok haklı, herkes çok gergin!
Neden peki?
İsteklerimiz mi çok? Vaktimiz mi yok? 
Hangisi bizim gerçeğimiz acaba?
Durup bir sakinleşme zamanı sanki…
Yoksa koşmaktan ziyade yuvarlanmaya dönecek bu iş!

İnsan, aceleci ve unutan…
Bir durup…
Dönüp bakabilse arkasında bıraktıklarına…
Değer verdiklerine yahut önemsemediklerine…
Ağladıklarına ya da güldüklerine…
Sonra dönüp bakabilse koştuğu yöne…


Evet! Herkes hedefine koşmalı…
Ancak…
Telaşla, dört nala?
Başkalarını ezip geçerek?
Önce “ben” diyerek?
İleriye doğru koşmak mıydı, tüm mesele…

Hedefi olmadan ileriye koşan, nasıl emin olabilir ki yönünün doğru olduğundan?
Şimdi dönüp yanımıza baksak…
Yol arkadaşlarımız nerede? 
Kim bilir belki ihtiyaçları vardır bize?
İhtiyaç görmeyenin, ihtiyacı görülür mü?
İnsan, hatırlasa keşke…
Ona kulvar atlatacak olanın, başkasının ihtiyacını gidermekte gizli olduğu gerçeğini…

Her insan bu hayatta mutlu ve başarılı olmak ister. 
"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" insanın gerçek amacını amaç edinmiştir. 
Doğru karar alabilmek, doğru seçimler yapabilmek için insanı açık bir bilince yönlendirir. Problemlerin gerçek çözümlerine yönelik stratejiler verir.
"Kim Kimdir" ile başlayan, "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

Yorumlar

  1. Her geçen gün bir blog daha okuduğumda hayatımın değiştiğini ve anlam taşımaya başladığını hissediyorum

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten hayata yetişemediğimiz zamanlardayız. O kadar haklı bir yazı ki… insanların hep hareket halinde olduğu ama önce “ben-ben” dediği zamandayız. İnsanın ilk önce sen diyebilmesi çok kıymetli. Bir soru sorabilir miyim? Böyle bir zamanda insanlara “sen” diyebilmeyi nasıl öğretebiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğumuza göstermiş olduğunuz ilgiden ötürü teşekkür ederiz.
      İnsanların önce “sen” diyebilmesi için bize düşen nedir acaba?

      “Hasan Amca'nın Müşteri Hizmetlerine Hoşgeldiniz“ başlıklı yazımızı okumuş muydunuz?😊

      Sil
  3. her cümlesi ayrı haklı 😌

    YanıtlaSil
  4. Hedefi olmadan ileriye koşan, nasıl emin olabilir ki yönünün doğru olduğundan?
    Hedefimin olması çok kıymetli ☺️

    YanıtlaSil
  5. “İhtiyaç görmeyenin, ihtiyacı görülür mü?”
    Oysaki ne kadar benciliz. Keşke fark edebilsek. Kaleminize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  6. İnsan bir durup baksa arkasına... Durabilmek bir yana daha çok koşuyor insan! O kadar kıymetli bir yazı ki... Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Vaktim yok kelimesini çok sık kullanıyoruz. Acaba gerçekten vaktimizi doğru kullanıyor muyuz... Yazı çok güzel olmuş kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Hayatın bu kadar hızlı akıp gittiği bu günlerde ne kadar da bizi anlatan bir yazı olmuş… Emeklerinize sağlık… Demek ki mesele hareket etmek değilmiş mesele bir hedefe yönelik hareket edebilmekmiş, teşekkürler 👏🏻

    YanıtlaSil
  9. Süper gerçekten çok faydalı bir yazı .

    YanıtlaSil
  10. Süper bir yazı ve eğitimler harika

    YanıtlaSil
  11. ‘’İhtiyaç gideren olmak ‘’ Deneyimsel tasarım öğretisinin hayatıma kattığı kendimi nereye gidiyorum derken sorularıma cevap olan davranış stili ..hayatımda koşarken durmama sebep olan yanımdakine yöremdekine bakarak ‘senin için ne yapabilirime’ dönmesine neden olan hayat frenim..yüreğinize kaleminize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  12. Durup bir sakinlesme zamanı sanki...kaleminize sağlık ☺️

    YanıtlaSil
  13. Kendimi gördüm. Koşturmcada. Hedefim ne olmalı? Bunun cevabını bilmek isterim

    YanıtlaSil
  14. Hedefimize doğru ilerlerken yanımızdakileri de ihmal etmemek, ihtiyaç gideren olmak. Bunu zaman zaman unutuyoruz. Hatırlatmak adına güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  15. İhtiyaç görmeyenin, ihtiyacı görülür mü?" unutulmaması gereken bir cümle... 👏👏👏

    YanıtlaSil
  16. Ne kadar anlamlı bir yazı..Bir çok şey barındırıyor içinde..İhtiyaç gidermenin kıymeti..Sen boyutunda olabilmek..Sen boyutunda kendine daha çok faydalı olmak.Karşının lehine ihtiyaç giderdiğin ama yatırımı kendine yaptığın bir fayda.İhtiyaç giderenin ihtiyacı giderildiği bir yaşam öyküsü aslında..
    Teşekkür ederiz 💐

    YanıtlaSil
  17. İhtiyaç görmeyenin, ihtiyacı görülür mü? Mesele ben değil sen diyebilmek önce🌺

    YanıtlaSil
  18. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Hayatın hızında yavaşlamayı hatırlattınız teşekkürler..

    YanıtlaSil
  20. İhtiyaç görenin ihtiyacı giderilir. Bunu ebeveynlerimizden de anlayabiliyoruz ☺️

    YanıtlaSil
  21. İhtiyaç görebilmek ümidiyle…

    YanıtlaSil
  22. Bencillikten çıkıp karşımızdakinin ihtiyacına odaklanabilmek…

    YanıtlaSil
  23. Aah aynı sorunsallar

    YanıtlaSil
  24. İhdiyacı görenin ihdiyacı görülür elinize saglık

    YanıtlaSil
  25. İsteklerimize yetişmeye çalışırken, zamanı suçluyoruz.
    Çok güzel olmuş kaleminize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Durup düşündüren, düşündükçe “gerçekten ya tam da böyle” dedirten çok güzel bir yazı olmuş kaleminize Sağlık🌱

    YanıtlaSil
  27. Gerçekten bu soruların cevabını deneyimsel tasarım öğretisinde buluyor insan

    YanıtlaSil
  28. Çok doğru bır yazı olmuş benlik duygusu sarmış her yanımızı

    YanıtlaSil
  29. Her cümlesi üzerinde düşünülmesi gereken güzel bir yazı.Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  30. “İnsan, aceleci ve unutan…”
    Sanırım çevremizi ıskalamamızın, ben merkezli yaşamamımızın temel sebeplerinden en önemlisi bu, aceleciyiz! Keyifle okudum, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. Çok çok doğru! Hedefime konsantre olmayı doğru anlayamamışız biz. Ne tepki veriyoruz karşımıza çıkan engelleri bağrış çağrış vardığım kazanım ne kadar anlamlı ki? Bunu bana düşündürdü

    YanıtlaSil
  32. Gerçekten herkesin Ben dediği yerde SEN diyebilmek ne kadar önemli.

    YanıtlaSil
  33. İnsan sonunda bir fayda vermiyor bir fayda da elde etmiyorsa birinci olmasının ne anlamı olur ki?

    YanıtlaSil
  34. Herkesin telaşlı olduğu, herkesin kendini düşündüğü bir dönem.. Ancak fark edip bilinçli davranırsak belki bu kuyudan çıkanlardan olabiliriz. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  35. EMEKLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kimsin?

Hasan Amca'nın Müşteri Hizmetlerine Hoşgeldiniz

Musmutlu Günlere...